הכנס השנתי של האיגוד הפך כבר למותג ולמסורת, והוא האירוע המרכזי והמוביל של תעשיית השיווק, המדיה והפרסום בישראל. הכנס מעלה שאלות שיווקיות עדכניות, מוביל את השיח השיווקי הרלוונטי, ומארח מעל בימתו את בכירי השיווק, המשק והכלכלה בארץ. הכנס מיועד למנכ"לים ולמנהלי שיווק ופרסום, לאנשי תקשורת ומדיה ולכל מי שעוסק בשיווק בישראל. במהלך כנס השיווק השנתי מכריז האיגוד על איש או אשת השיווק של השנה שנבחר.ת מתוך מצטייני השיווק של השנה החולפת.
כדי להיות שחקנים פעילים ואפקטיביים בעולם השיווק המתחדש מדי יום, זקוקים איש ואשת השיווק הישראלים להתעדכנות ולהעשרה מתמדת, כאשר עולם השיווק ממציא את עצמו מדי יום. פעילויות האיגוד בתחום ההדרכה וההשתלמות המקצועית, במסגרת "המכללה לשיווק", מקיפות נושאים שונים ומגוונים שנתפרו במיוחד לאנשי השיווק בישראל על פי צרכיהם ובמקביל לתחומי עיסוקם היומיומי. ההרצאות בקורסי השיווק השונים ניתנות על ידי בכירי השיווק ומובילי המשק והכלכלה.
התואר "איש/אשת השיווק של החודש" כבר הפך למותג בפני עצמו. התואר מוענק בידי ועדת השיווק, המונה כ-15 נציגים מענפים ומקטגוריות שונות, והשופטת את המועמדויות שמגיעות אל שולחנה. על המועמדים להשיב על רשימת קריטריונים ושאלות המתייחסים אל המהלך השיווקי המוצלח בגינו מוגשת המועמדות. את המועמדות רשאים להגיש המועמדים עצמם כמו גם משרד הפרסום/יח"צ שלהם. הוועדה דנה בכל אחת מהמועמדויות ובוחרת בבחירה חשאית את הזוכה בתואר לחודש הרלוונטי.
הבוסטר הוא פרס המוענק עבור מהלכי שיווק מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן המיועדים מראש לפלטפורמות דיגיטליות, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’.
מדי רבעון יתכנס צוות שופטים שיכלול בכירים בתחום השיווק בדיגיטל ויבחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין, על פי שבעה קריטריונים אותם קבעה הנהלת האיגוד.
הבחירה במהלך ה-BOOSTER תיעשה על סמך הקריטריונים הבאים – כולם או חלקם:
צוות השופטים: אייל בירן, בעלים משותף, Data Tapas; חגי בלומנטל, ראש אגף השיווק, תדיראן מוצרי צריכה; אירית גולדברג; תימור גורדון, ליווי חברות ויזמים בתחומי הקמעונאות הדיגיטלית, EY; אורי גורן, מנהל מרכז החדשנות, מרכז רפואי מאיר; אורי גורן, סמנכ"ל שיווק LALINE; אריאלה דניאלי, יועצת ומרצה לחדשנות; סיגלית הורן גלפרין, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי; קרן ויזמן, סמנכ"ל דיגיטל, כלמוביל; מיכל וינדזברג, מנהלת התוכן והמכללה של איגוד השיווק הישראלי; יוסי זיגמון, מנהל אגף שיווק ודיגיטל, מאוחדת; עומר מילויצקי; טל נוז'יק גור, מנהלת אגף שיווק, דוברות וערוצי מכר, מוזיאון תל אביב; יניב סבן, מנכ"ל, Saban Digital Marketing; שי רוזן, מנהל סטודיו מוצר, Awesome, דלויט; אור שליט, מנהל מערך הדיגיטל של ישראכרט; גיא שניר, מנהל שוק מקומי, מטא; יעל שפריר, מייסדת-שותפה ומנכ״לית ReShuffle
ועדת החדשנות של האיגוד, מציינת לשבח מדי רבעון את ההשקות המוצלחות במשק, ומעניקה לחברה הזוכה את "פרס החדשנות".
כאנשי שיווק, כולנו יודעים עד כמה רבה חשיבותה של ההשקה החדשנית וכמה מאמצים ומשאבים מושקעים בה. איגוד השיווק מצא לנכון להעלות על נס את ההשקות המוצלחות במשק ולציין לשבח אותן ואת החברה שמאחורי ההשקה.
כשאנו אומרים "השקה" אנו מתכוונים להחדרת מוצר חדש, שירות חדש, מותג חדש או חברה חדשה לשוק. משך ההשקה לצורך קבלת הפרס הוא לפחות חודשיים מיום ההשקה המסחרית ועד 6 חודשים מיום שהתחיל מהלך ההשקה.
הבחירה בהשקה החדשנית תיעשה על סמך בחינת הקריטריונים הבאים, חלקם או רובם או כולם:
1. מהלך שמידת החדשנות בו ברורה ובולטת.
2. מהלך ההשקה מתייחס למוצר או שירות משמעותי בקטגוריה (ואינו משום שינוי שולי).
3. המהלך תרם לשינוי הקטגוריה או לפיתוחה.
4. המהלך זכה לתשומת לב צרכנית ולחשיפה במדיה או בדרכים אחרות.
5. המהלך נעשה בהיקף כמותי משמעותי ביחס לחברה המשיקה.
בתחתית העמוד תוכלו להיכנס לשאלון מועמדות אשר ימולא ע"י החברה המשיקה. השאלון יוגש לחברי הוועדה, שידונו בהשקה המפורטת. הבחירה בהשקה החדשנית תתבסס על הקריטריונים המפורטים, ונימוקי הוועדה יפורסמו בפומבי.
לזוכה יוענק פרס החדשנות והוא יהיה רשאי לעשות שימוש באות זה ולהטביעו על גבי מוצריו למשך שנה מיום קבלתו.
לוועדת החדשנות יש שיקול דעת בכל הקשור למספר פרסי החדשנות שיוענקו בכל רבעון.
הגשת המועמדות כרוכה בתשלום סמלי: לחברי איגוד השיווק הישראלי – 1,250 שקל ולמי שאינו חבר באיגוד – 1,750 שקל. את המועמדות יש להגיש לכתובת המייל של ניצה דולב, עוזרת המנכ”ל באיגוד השיווק: [email protected], במסמך שאורכו לא יעלה על 5 עמודים.
ועדת החדשנות מורכבת ממנהלים בכירים מענפים רבים במשק. החברים בוועדה הם: אורלי אטלס, מנהלת ענני תקשורת; לילך בן ארצי לוי, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל FLY CARD; שגית דותן, סמנכ"ל לקוחות פרטיים, MAX; מיכל הלר; עדי הנגבי, סמנכ"ל שיווק פז; אבי זיתן, בעלים ומנכ"ל זיתן יעוץ ואסטרטגיה; תרי ישכיל, מנהלת החטיבה לשיווק ופרסום, מזרחי טפחות; ישי מנדיל, סמנכ"ל שיווק, אלטשולר שחם; אתי פינקלשטיין; שרית רדין, סמנכ"ל שיווק במימון ישיר; מיטל שירן-הראל, ראש אגף שיווק, לאומי, מיכל תמרי, סמנכ"ל שיווק יוניליוור.
תחרות ה-EFFIE Awards היא תחרות בינלאומית אשר נוסדה ב-1968 בידי איגוד השיווק האמריקאי וכיום היא מתקיימת ב 40 מדינות בעולם. בישראל מנהלים את התחרות איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום הישראלי והמי"ל. התחרות הצליחה להחדיר למודעות את חשיבות התוצאות האפקטיביות, לצד היכולת לבצע מהלכים שיווקיים משמעותיים ולהוכיח תוצאות מדידות. תחרות ה-EFFIE הפכה תוך זמן קצר למותג יוקרתי בקרב העוסקים בעשייה השיווקית בארץ, והיא תורמת רבות למיצוב האפקטיביות של השיווק והפרסום כגורם המחזק ומעצים את האתגר הניהולי. העבודות הזוכות בתחרות ה-EFFIE כמו גם פרטים רבים על התחרות והתנהלותה נמצאים באתר התחרות.
במסגרת שירותי "מיבדק פרסום" נבדקים בדיסקרטיות ובמקצועיות תקציבי המדיה וההפקה של חברי האיגוד, ונערכת בדיקה השוואתית מדוקדקת בצירוף המלצות לחסכון. מחלקת "מיבדק פרסום" בודקת עבור חברי האיגוד את הצעות המחיר והתאמתן למחירי השוק הריאליים, יישום ההסכמים עם משרדי הפרסום, תקציב הקד"מ, וכל תקציבי ההפקה והמדיה. לרשות "מיבדק פרסום" עומד מאגר נתונים מצטבר עצום, המאפשר לערוך בדיקה השוואתית מדוקדקת, תוך שמירת על סודיות מוחלטת וחתימה על כתבי סודיות. בדיקת המחלקה והמלצותיה חוסכות לחברי האיגוד מיליוני שקלים מדי שנה.
המכללה לשיווק של האיגוד משמשת גם כשותף טבעי למנהלי השיווק ולמנהלי ההדרכה בארגונים, בכל הקשור לבניית תוכניות הדרכה אפקטיביות ומותאמות לחברה, לעובדיה, לספקיה ולאורחיה. ההדרכות הפנים ארגוניות "על פי מידה" כוללות עשרות נושאים מגוונים, לפי קהל היעד, והפכו כבר לשם דבר בחברות רבות.
חברי האיגוד מוזמנים להשתתף בסקרי שיווק שהאיגוד עורך מעת לעת, לשמש כשופטים בתחרויות שיווק כדוגמת תחרות ה-EFFIE לאפקטיביות בשיווק, או בבחירת איש השיווק של השנה. כמו כן מוזמנים חברי האיגוד להמליץ על איש או אשת השיווק של החודש, להצביע על ההשקה הראויה לפרס החדשנות, ולהציע תחרויות שיווקיות בנושאים רלוונטיים אחרים.
האיגוד מפעיל מספר ועדות ופורומים מקצועיים בהם מקדמים חבריו נושאים שונים שעל הפרק ואף מציינים לשבח מצויינות שיווקית, כגון: ועדת השיווק, הבוחרת את איש השיווק של החודש, ועדת ההדרכה, הדנה בפעילויות "המכללה לשיווק", פורום יצוג ורגולציה המגבש את עמדות האיגוד בתחומים שונים, ועדת החדשנות, הבוחרת את הזוכים בפרס החדשנות, ועדת כספים ועוד. חברי האיגוד מוזמנים ליטול חלק בוועדה או בפורום אשר עניינם קרוב לליבו.
למרות שנדמה שבתעשיית השיווק והפרסום כולם מכירים את כולם, מתברר שלא כך הדבר, ולא תמיד מכירים אנשי השיווק איש את רעהו או אף את מתחרהו. כמי שמודעים לחשיבות שרואים אנשי השיווק ברישות עסקי ובמפגש פנים אל פנים עם אנשי שיווק בענפים אחרים ומקטגוריות שונות – אנו מקפידים להפגיש את חברינו לעתים קרובות ומזומנות, ותמיד סביב נושא שיווקי רלוונטיים ועדכניים. במפגשי חברים, סביב שולחן עגול, בהרצאות שיווקיות ובהתכנסויות מקצועיות.
איגוד השיווק הישראלי הוא הגוף המקצועי היחיד המדבר בקול אחד בשמם של אנשי השיווק והמפרסמים במשק ומקדם את ענייניהם מעל כל במה רלוונטית. האיגוד מייצג את חבריו בנושאים רבים ומגוונים מול הרשויות, ועדות הכנסת, ערוצי המדיה השונים, משרדי הפרסום וגופים כלכליים מקבילים.
חברי האיגוד נהנים מהנחות מפליגות ומתנאים מיוחדים בשירותי שיווק מגוונים (כדוגמת דוחות יפעת בקרת פרסום), כמו גם בכנסים ובאירועים רלונטיים, כגון כנסי שיווק, אירועי טלוויזיה, מפגשי מנהלים, תחרויות שיווק ופרסום וכיוצ"ב.
האיגוד מקפיד להזמין את חבריו מדי רבעון, ליום עיון או לכנס שיווקי, הסגור לחברי האיגוד בלבד, וללא כל תשלום. בימים אלה בהם כל הוצאה בגין השתתפות בימי עיון ובכנסים נבחנת בקפידה, וארגונים לא מרבים לשלוח אליהם את אנשיהם עקב העלות הגבוהה – מקפיד האיגוד לקיים ימי עיון וכנסים הסגורים לחבריו בלבד, ולהזמינם להשתתף בהם כאורחיו. ארגונים רבים שולחים למפגשים אלה מספר רב של משתתפים, אשר מתבקשים אף להמליץ על הנושא השיווקי "החם", למפגש הבא.
לחברי האיגוד ניתן ליווי, יעוץ והכוונה לפי בקשתם, בנושאים הקשורים לתחומי עיסוקם: איתור נותני שירותים בתחומים מגוונים, התקשרויות חוזיות עם ספקים, ייעוץ שיווקי, נקודות להתייחסות בעת בחירת ספקים, המלצות על מרצים, יצירת קשר אישי בין חברי איגוד לצורך שת"פ, וכל נושא אחר הקשור בעבודתו היומיומית של איש השיווק.